نحوه محاسبه ROI SEO


SEO ROI را چگونه اندازه گیری می کنید؟ خوب ، شما می توانید از یک فرمول SEO ROI بسیار ساده مانند این استفاده کنید:


{درآمد حاصل از ترافیک ارگانیک} - {هزینه سئو} / {هزینه سئو}


با استفاده از این فرمول ، اجازه دهید تعدادی از اعداد را وصل کنیم. بگویید شما هر ماه 100000 دلار برای سئو هزینه می کنید و چون درآمد شما از ترافیک ارگانیک 500000 دلار است.


(500 هزار دلار - 100 هزار دلار) / 100 هزار دلار = 400 هزار دلار


طبق فرمول بالا برای SEO ROI ، بازده شما 4X یا 400 درصد است. با این حال ، یک فرمول بزرگ وجود دارد. این فرض را بر این می گذارد که هر دلار شما در همان بازه زمانی به شما برمی گردد.


اگر چیزی در مورد SEO می دانید ، احتمالاً می فهمید که برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی و میزان بازدید ، زمان بر است. در نتیجه ، دلارهایی که اکنون سرمایه گذاری می کنید ممکن است بازدهی را برای چندین ماه یا حتی تا یک سال درصورتی که وب سایت شما به بسیاری از کارهای اولیه فنی SEO یا ایجاد لینک نیاز داشته باشد ، شروع نکنند.


بنابراین ، برای حل این مسئله ، من چندین روش مختلف برای نحوه اندازه گیری SEO ROI در بخش بعدی توضیح خواهم داد.


انواع ROI را اندازه گیری کنید


درآمد ممکن است هدف نهایی شما باشد ، اما ارزش سئو چند وجهی است. نشانگرهای افزایشی را مستقیماً با KPI گره بزنید تا بتوانید به طور موثرتری ROI را در سراسر شرکت برقرار کنید. مثلا:


    رتبه بندی: رتبه بندی کلمات کلیدی جدید SEO و همچنین بهبود موقعیت عبارات جستجوی موجود را اندازه گیری کنید.


    احساسات تجاری: درصد لیست های مثبت ، خنثی و منفی را در 10 ، 20 یا 100 نتیجه برتر جستجو کنید.


    افزایش سهم صدای SERP: یک مجموعه رقابتی را تعریف کنید و برای محاسبه مجموع برآورد ترافیک ، رتبه بندی را ضرب در CTR هر موقعیت کنید.


    هزینه خرید کمتر: تعداد ترافیک ارگانیک کلی خود را در مقابل هزینه برنامه SEO خود اندازه بگیرید.


    مرجع: تعداد پیوندها و افزایش دامنه مرجع یا رتبه بندی دامنه را پیگیری کنید.


    پیشرفت قیف: عملکرد کلمات کلیدی را که براساس مرحله طبقه بندی شده اند (آگاهی ، ملاحظه ، تصمیم) برای درک حرکت در سطح بالا پیگیری کنید. در سطح خرد ، می توانید قیفهای موجود در سایت را با ابزارهای تحلیل رفتار ردیابی کنید.


    نرخ تبدیل: یک مقدار پولی به بسته نرم افزاری خود به تبدیل نرم اختصاص دهید. این به شما کمک می کند تا هزینه برنامه SEO خود را با یک رقم درآمد اندازه گیری کنید.


    درآمد: درآمد واقعی را از طریق ردیابی تجارت الکترونیکی اندازه گیری کنید و CAC مربوطه را محاسبه کنید. به هر تبدیل مقدار دلار اختصاص دهید یا از مقدار متوسط ​​سفارش استفاده کنید. سپس ، تعداد تبدیلات خود از ترافیک ارگانیک را در مقدار هر تبدیل ضرب کنید.


معیارهای سئو: پیگیری و گزارش دهی


معیارهای SEO بسیاری برای سنجش موفقیت وجود دارد ، بنابراین نظارت می تواند طاقت فرسا باشد. خوشبختانه ، ابزارهای گزارش دهی داشبورد زیادی برای سازماندهی وجود دارد ، از جمله Google Data Studio ، Klipfolio ، Grow یا DashThis.


با کنترل برخی از معیارهای SEO ROI زیر برای ترافیک ارگانیک ، عملکرد خود را زیر نظر داشته باشید:


    رتبه بندی اولویت بندی کلمات کلیدی

    کل ترافیک

    ترافیک ارگانیک به عنوان درصدی از کل ترافیک

    دسک تاپ در مقابل تبلت در مقابل ترافیک تلفن همراه

    ترافیک از مناطق مختلف

    بازدید کنندگان جدید در مقابل بازگشت

    برداشت های کنسول جستجو: چند نفر شما را در SERP دیدند؟

    کل بازدید از همه رسانه ها

    ترافیک از کلمات کلیدی مرتبط با یک موضوع یا ابتکار خاص

    نرخ گزاف گویی به تفکیک صفحه و منبع ترافیک

    نرخ تبدیل و نرخ تبدیل

    تبدیل نرم از قابلیت بارگیری و اشتراک

    درآمد ارگانیک و درآمد کمکی


مرور آمار ماه به ماه شما بسیار حیاتی است تا بتوانید متوجه شوید چه چیزی کار می کند (یا نه) و برنامه SEO خود را به جلو تنظیم کنید. عملکرد سال به سال به همان اندازه مهم است که برای درک واقعی و بلند مدت ROI تلاش شما در زمینه جستجوگرها مهم است. این را به صورت ماهانه نیز پیگیری کنید.


چه مدت طول می کشد تا SEO ROI مشاهده شود


سوال واقعی میلیون دلاری.


با یک روش صحیح ، می توانید انتظار داشته باشید که طی شش ماه رتبه بندی ارگانیک و بهبود ترافیک را ببینید. اما واقعیت این است که ، شما خیلی زودتر از آن متوجه حرکت خواهید شد - حتی گاهی اوقات طی یک یا دو هفته بعد از اجرا.


ممکن است بلافاصله به ترافیک یا درآمد تبدیل نشود ، اما اگر رتبه بندی شماره 58 را برای یک کلمه کلیدی با اولویت بالا شروع کنید و چند هفته بعد با # 30 مواجه شدید ، این نشانه این است که Google به آرامی شروع به درک صفحه می کند کیفیت و سودمندی نسبت به رقبای SERP آن است.


و البته ، همه بازدید کنندگان تبدیل نمی کنند ، اما با گذشت زمان ، تعداد کافی از کاربران این کار را می کنند. بنابراین ، باید بتوانید سه ماهه به چهارم یا سال به سال با مشاغل فصلی بهبود بازدیدها و درآمد را ببینید.


اگر می خواهید تصویری واقعی از SEO ROI خود داشته باشید ، به بازدید و افزایش درآمد طی دو یا سه سال نگاه کنید. با یک بازه زمانی طولانی تر ، شما می توانید ببینید که روند رو به افزایش شما در عملکرد جستجوگرها چگونه همه کشتی ها را از بین می برد ، در نتیجه به طور گسترده تر رتبه بندی ، ترافیک و عملکرد درآمد بیشتری خواهید داشت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله