کولر آبی با تصفیه هوا چه مزایایی دارد؟


ساکنین شهرهای بزرگ کشورمان علی الخصوص کودکان ، در فضا های سر بسته مسکونی و یا اداری ، به علت عدم تبادل هوای داخل با فضای بیرون ، و از طرفی آلودگی هوای شهرهای بزرگ که موجب شده اغلب پنجره‌ ها بسته باشند و امکان ورود هوای تازه به داخل واحد ها محدود باشد ، بعلت کمبود اکسیژن در معرض مشکلاتی از قبیل خستگی مفرط ، عدم تمرکز ، مشکلات عصبی ، استرس و غیره قرار گرفته اند. کولر آبی تهویه سپهر راه حلی برای جلوگیری از این مشکلات به ارمغان آورده است.

در جداول مهندسی طراحی سیستم های تهویه مطبوع و مراجع مربوطه برای فضاهای سر بسته باید درصدی از هوادهی از هوای تازه و تمیز بیرون تأمین شود .

اما متأسفانه امروزه در کشورمان برای سیستم‌ های چیلر ، اسپلیت ، داکت اسپلیت و امثال آنها این موارد رعایت نمیگردد و درصد تأمین هوای تازه صفر است . به عبارت دیگر در طراحی سیستم های تهویه مطبوع برای هوادهی تماماً و بطور۱۰۰ درصد از هوای برگشتی فضای داخلی استفاده می‌شود که کاملاً خلاف استاندارد های روز دنیاست .

در سیستم‌ های تهویه مطبوع که سیستم سرمایشی آنها از نوع تبخیری است ، هوادهی بایست از طریق هوای تازه انجام ‌شود ضمن اینکه تا حدودی گرد و غبار هوا در بدو ورود شسته و حذف میگردد . به عنوان مثال در سیستم ایرواشر تا ۹۸٪ آلاینده ‌های موجود در هوا شسته و فیلتر می‌شوند . این درحالی است که در کولر آبی های معمول میزان فیلتراسیون بسیار کم میباشد

مبارزه با پیری

تنفس صحیح می تواند بروز علائم زودرس پیری را به تاخیر بیاندازد، تمرین های تنفسی می توانند استرس را کاهش و سلول های سالم را حفظ کنند. فرایند پیری، علل گوناگونی دارد، مانند استرس و آسیب سلولی.

اگر احساس کردید استرس آزارتان میدهد ، چشمان تان را ببندید و نفس عمیق بکشید . نفس هایتان را بشمارید تا آرام شوید. هر وقت در خانه یا در محل کارتان این تمرین را انجام دهید.

بهبود فعالیت مغز

تنفس هوای تازه برای سلامت مغز خوب است. هوای تازه به سم زدایی بدن کمک می کند  و این کار را با اکسیژن رسانی به خون انجام می دهد.

محققان دو گروه را مورد آزمایش قرارداند : گروه اول در معرض اکسیژن خالص قرار گرفته شد و گروه دوم در معرض هوای عادی. گروهی که اکسیژن خالص تنفس کرده بود، نسبت به گروهی که هوای عادی را تنفس کرده بود، قادر بود ۲۰ درصد بیشتر، کلماتی را که در لیستی به آنها داده شده بود به خاطر آورد.

اگر سردرگم و مبهوت شدید و نیاز به تمرکز داشتید، بهتر نفس بکشید. هوای تازه باعث می شود کارهای سخت را آسان تر انجام دهید.

سم زدایی بدن

اکسیژن خالص به سم زدایی بدن کمک می کند و بدن را از سمومی که برای سلامتی مضر هستند پاک می نماید و این کار را با اکسیژن رسانی به خون انجام می دهد.

وقتی خون به خوبی اکسیژن دار شود، برای دفع سموم از سیستم بدن به خوبی کار می کند. این سموم مانند مدفوع بدون این که آسیبی به بدن برسانند دفع می شوند.

بالابردن سطح انرژی

اگر با هواپیما زیاد سفر کنید با حالات ناخوشایند ناشی از عارضه جت لگ مواجه هستید. جت لگ ، علاوه بر احساس خستگی و خواب آلودگی ، باعث افت سطح انرژی بدن هم می شود و وقتی احساس خستگی می کنید ، یعنی بدن اکسیژن کافی در جریان خون ندارد.

تنفس درست و عمیق راهی برای رساندن فوری انرژی به بدن و سرزنده کردن ذهن است . البته هیچ چیزی جای یک خواب کامل را نمی گیرد .

سرعت بخشیدن به ترمیم آسیب ها

ورزشکاران حرفه ای نسبت به افراد عادی ، آسیب ها و تمرینات شدید را سریع تر ریکاوری می کنند. بازیکنان فوتبال و بسکتبال برای کمک به تسریع زمان بهبودی و ترمیم آسیب ورزشی ، از اکسیژن درمانی استفاده می کنند. ثابت شده که تنفس اکسیژن، متدی موثر برای التیام بهتر و سریع تر آسیب ها است.

متخصصان برای بیمارانی که می خواهند بعد از عمل جراحی یا آسیب ، زودتر بهبود پیدا کنند ، اکسیژن درمانی را تجویز می نمایند . تنفس اکسیژن خالص فقط برای ورزشکاران حرفه ای و بیماران نیست ، بلکه همه میتوانند برای بهبود سلامتی اکسیژن درمانی کنند.



بهبود عملکرد سیستم ایمنی و دفاعی بدن

سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت و بیماری هایی چون آنفلوآنزا ، سرماخوردگی و سرفه مقاوم می کند. هر چند راه های متفاوتی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی وجود دارد ، اما تنفس هوای تمیز عاملی است که سیستم ایمنی را در بهترین حالتش نگه می دارد . تنفس هوای تمیز ، همراه با تغذیه مناسب ، ورزش علمی و استراحت صحیح ، سیستم ایمنی را تقویت میکند .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله