مقایسه رادیاتور و رشته کوئل


سال ها است که سیستم گرمایشی مرسوم در منزل ها رادیاتور است . این مدل سیستم گرمایشی که توسط آب داغ در لوله های رادیاتور گرم شده و گرمای خویش را به شکل انتقال دما به محفظه گرم می نماید در بخش اعظمی از منزل ها آیتم به کارگیری بوده و است .

البته یک سری سالی می شود که فن کوئل ها هم به منزل ها و اداره ها ورود پیدا کرده و گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد .

آلومینیوم : این فلز چهارمی رسانای الکتریسیته و گرمایش است . به ترتیب رساناهای فلزی از مرتبه 1 تا 4 به‌این شرح می‌باشد : طلا جواهرات , نقره , مس , آلومینیوم . طلا جواهرات و نقره به جهت بها مضاعف بالا فاقد توجیح اقتصادی برای ایجاد رادیاتور است و مس هم به جهت مقاومت ذیل بیرون از لیست قرار میگیرند . لذا شایسته ترین مورد فی مابین فلزهای رسانا آلومینیوم می‌باشد .

فولاد : این فلز قسمتی از برگزیدگان رساناهای فلزی نیست البته به منجر مقاوت بالا یک کدام از گزینش هایی است که برای ساخت رادیاتور گزینه اسفاده قرار می‌گیرد .

چدن : چدن به آلیاژهایی از آهن و کربن که فی مابین ۲٫۱ الی ۶٫۲ درصد کربن داشته باشند , گفته می شود . قریب به 95 % وزن چدن آهن است و الباقی مشتقات آن سیلیس و کربن میباشد .

استیل : امروزه رادیاتورهای دکوراتیو و شکیلی نیز وارد کشور‌ایران شده و نیز در کشور‌ایران ایجاد می شود . این رادیاتور ها هم فراوان موردپسند عموم فرارو گریز گرفته اند که شیوه ساخت آن‌ها یا این که با به کار گیری از طریق های بپایین بوده و یا این که به شیوه ساخت رادیاتور های حوله ای ایجاد می شود . محصول اکثر زمان ها این رادیاتور ها استیل هست .

اکستروژن : این شیوه که سالها در مرزو بوم ما ایجاد میشد دارنده معایب و محسناتی است .


خصوصیت : این گونه ایجاد با دقت به خلوص بیشتر رادیاتور دارنده بازدهی بالاتری میباشد و انتقال گرما با سرعت بخش اعظمی شکل می پزیرد .

معایب : این طرز ساخت منجر می شود که رادیاتور یک تکه بوده و نتوان در هنگام فساد آن را تعمیر و یا این که اندک و فراوان کرد . و همچنین نصیب اتصال رادیاتور از مقاومت کمتری برخوردار باشد .

دایکست : این دسته رویه ایجاد توسط یک دستگاه دایکست انجام می شود که مواد موزاب نتایج از آلومینیوم , شمش آهن و تعدادی ناخالصی های دیگر در گوره ای ذوب شده و بعد از وصال به دمای معین درون دستگاه دایکست ریخته شده و این دستگاه با فقط یک ضرب دوچندان شدید یک پره را ایجاد می نماید . بعد از آن هر پره سازه به پیشنهاد و یا این که سیاست کمپانی به نیز متصل شده و یک بلوک رادیاتور را تشکیل میدهد .

اکستروژن دایکست : یکی‌از مرصوم ترین شیوه های ایجاد رادیاتور در جهان روش اکستروژن دایکست است . به جهت اهمیت انتقال انرژی و رتبه مصرف انرژی در اروپا و گشور هایی که دارنده انرژی گران میباشند , این طرز ایجاد بین آن ها محبوبیت بیشتری داراست .

این شیوه ایجاد به‌این صورت است که آلومینیوم خمیر شده را از یک طرف به طریق آمپول فشار داده و رمز منش آن قالبی را قرار میدهند و از سوی دیگر بدنه ی رادیاتور در بعد ها متری و وسیع بیرون می شود .

طرز ایجاد رادیاتور های فولادی : فولاد بعد از تبیل شدن به برگه ی فولاد و صورت دهی طرح ان بوسیله دستگاه پرس به خط ساخت انتقال داده می شود . بعداز ساخت فضای لوله ی آب رو توسط جوشکاری به نیز متصل میشود و پس انجام آزمایش های آبگیری روانه بازار می شود .

فن کوئل سیستمی است که به رویکرد دمیدن باد هوای محفظه را گرم و یا این که خنک می نماید . این سیستم که اکثر در منازل و ساختمان های اداری به کار گیری می شود دارنده مزیت ها و معایب مختلفی است . البته در آغاز به اجزای تشکیل دهنده آن می‌پردازیم :

  • فن 
  • کوئل های گرمایش و سرمایش
  • فیلترهای قابل تعویض یا این که شستشو
  • شیرفلکه
  • شیر هواگیری

فن کوئل ها به وسیله توسط شیر ترموستات یا این که مرتبه دستی تهیه می‌شوند .

فن کوئل ها دارنده کوئل هایی از مال آلومینیوم و یا این که مس بوده که با دقت به تراکم فین های مسی یا این که آلومینیومی دارنده کیفیت های مختلفی میباشند . در واقعیت یکی پارامتر های کیفیت سنجی یک دستگاه این می‌باشد

فن کوئل ها به یکسری مدل تقسیم میشوند :

فن کوئل زمینی
فن کوئل سقفی
فن کوئل های کانالی

معایب و محاسن این جور سیستم به شرح ذیل میباشد :

محاسن :

در اختیار گرفتن و تهیه و تنظیم دمای هر اتاق به طور منقطع
انتقال دمای سریعتر نسبت به رادیاتور
قابلیت و امکان اتصال سیستم هوا رسان برای فایده گیری از هوای نو
امکان بده بستان یا این که شستشوی غربال ها


معایب :

پاک کردن مشقت بار کوئل ها
تولید صدا به منجر پرتاب باد
اشغال فضای بخش اعظم در متراژ فضا نسبت به رادیاتور
هزینه حفظ اکثر نسبت به رادیاتور

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله