سامانه های تهویه مطبوع مجهز به صرفه جوگر

سامانه های تهویه مطبوع مجهز به صرفه جوگر 


در سامانه های تهویه مطبوع مجهز به صرفه جوگر , به هنگام گرم بودن هوای بیرون , دمپر های هوای جدید و تخلیه هوا در موقعیت بسته و یا این که دست کم مقدار گشوده قرار میگیرند , البته دمپر های رجوع در موقعیت به طور کامل گشوده میباشند .

ذیل این موقعیت دست‌کم هوای نو به درون ساختمان رویکرد می‌یابد و همین دستور سبب کاهش توشه گرمای هوای ناشی از محل ورود هوای گرم به سامانه تهویه می شود

البته در حالتی‌که دمای هوای خارج به مقدار قابل قبولی کم شده , انتالپی یا این که محتوای گرمایی آن کمتر از انتالپی هوا رجوع می شود , این فرمان منجر می شود هر دو دمپر هوای نو و هوای خارج به اندازه حداکثر گشوده شده و دمپر رجوع و برگشت در حالت بسته قرار گیرد .

این تکنیک منجر می شود توشه گرمایی ناشی از حضور اشخاص و امکانات از روش دمیدن هوای خارج خنثی شود . پایین چنین قوانینی نیاز کوئل سرمایی هواساز ها به آب سرد و یا این که در زمینه‌ی کوئل های انبساط بدون واسطه به پر‌نور بودن کمپرسور به کمترین حد خویش خواهد رسید , و این یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی .

امکانات صرفه جوگرها سامانه این صرفه جوگر , همان طور که در تصویر ببینید دربرگیرنده امکانات تحت هست :

  • حسگرهای هوای خارج و هوای رجوع
  • حسگر هوای ترکیب
  • ترموستات دومرحله ای اطاق و کنترلر صرفه جوگر
  • راه انداز دمپر
  • دمپرهای تعدیلی هوای خارج و هوای بازگشت

حالا به بازنگری کارایی این سامانه بصورت چهره یی و عدد ها حقیقی و واقعی میپردازیم . وقتی که که ترموستات دستور نیاز به برودت را صادر می نماید , کنترلر اولِ فرمان نسبت به مقدار گیری دما هوای خارج ساختمان مبادرت می نماید , در شکل تحت بودن دمای هوای خارج نسبت به دمای تنظیمی در باطن ساختمان , کنترلر با ارسال سیگنال به شیوه مقدار دمپر هوا خارج آن را در حالت به طور کامل گشوده قرار میدهد .

سیگنال به راه و روش اندازنده دمپر , هوای خارج آن را در وضعیت تماما گشوده قرار میدهد همانطور که در تصویر مراعات میکنید دمای هوای خارج 60 فارنهایت ) 15 سانتیگراد ( و دمای رجوع و برگشت هوای 74 فارانهایت ) 3/ 23 سانتگراد ( می‌باشد , با ترکیب شدن این دو هوا , بدون‌شک دمای هوای تغذیه یا این که رفت کمتر از دمای هوای برگشتی خواهد بود .

در چنین قوانینی دیگر نیازی به پر‌نور و در مدار بودن کمپرسور نمی‌باشد . ولی در خیلی مورد ها که دمای هوای خارج فراوان مطلوب و ذیل است می توان کلا مسیر هوای رجوع را با یاری بستن بی نقص دمپر هوای رجوع و برگشت مسدود و صرفا از هوای خنک خارج برای مراحل تهویه به کار گرفت .

درحال حاضر در شکل عدم کاهش مطلوب دمای هوای رفت , کنترلر سامانه با صادر شدن دستور نسبت به قرار دادن اولی کمپرسور در مدار مبادرت خواهد کرد . این موقعیت غالبا هنگامی روی میدهد که محفظه زیر وضعیت تهویه با تعداد نفرات بسیار اشغال شده باشد .

حالا چنانچه که دمای هوای خارج بیشتراز دمای هوای بازگشت باشد , کنترلر با ارسال سیگنال نسبت به بستن حداقلی مقدار دمپر هوای جبرانی , بستن بی نقص و یا این که در دستکم اندازه بازبودن دمپرهوای خارج مبادرت می نماید , در‌این حالت سامانه تهویه بصورت مکانیکی و به وسیله کمپرسورها انجام می شود .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله