شناخت با سبک آسیایی و تاثیر به کارگیری از آن در چینش درون


شاید تصور کنید مدام معماری اروپایی است که گزینش اولیه برای اشخاص به اکانت می‌آید . آن قدر که در موضوع پباده سازی , اسم کشورهای اروپایی را شنیده ایم احتمالا برایمان پاره ای خیره کننده باشد که به باز‌نگری سبک آسیایی و زیبایی هایش بپردازیم ولی حقیقت این است اشخاصی که به فلسفه و تاءمل عشق دارا هستند و دنبال آسانی و وقار و تعادل می‌باشند به طور معمول به سراغ این سبک پباده سازی چینش داخلی می‌روند . به این دلیل که پباده سازی به روش آسیایی پیش از هر چیز متانت و تعادل را به ارمغان میاورد .

سبک آسیایی چه است

همانگونه که از نامش پیداست این سبک پباده سازی چینش داخلی مرتبط با مرزو بوم های آسیایی است , چین , ژاپن , هند , جمهوری اسلامی ایران و . . . از آن جایی که معماری و پباده سازی چینش داخلی در‌این سرزمین ها با یکدیگر تفاوت متعددی داراست لذا نخستین باید معین نمائید که می‌خواهید مطابق با معماری کدام مرزوبوم آسیایی , منزل را پباده سازی نمائید . 

به عنوان مثال در پباده سازی ژاپنی از رنگ های ارگانیک بسیار استعمال می شود . ولی سیاه و سپید نیز رده ویژه ای در‌این پباده سازی دارا‌هستند . ولی در پباده سازی به سبک اهل ایران ها رنگ های آبی‌رنگ , زرد رنگ و فیروزه ای و کاشی های رنگی و خنده رو کاربرد فراوانی داراست .

هندی ها از رنگ های گرم مثل نارنجی رنگ و قرمز‌رنگ به کارگیری می نمایند و چینی ها نیز طرفدار رنگ های جیغ می باشند . اگر چه می توان از سبک های تلفیقی نیز بهره مند شد و طرح های در حدود نیز را با یکدیگر ادغام کرد البته سفارش می شود در شرایطی که به سراغ متانت سبک آسیایی می‌باشید به گزینش یک مملکت و پیاده کردن اصول پباده سازی مرتبط با آن بسنده فرمائید . 

اما بعضی اصول نیز در تمامی معماری های آسیایی مشترک است . به صورت نمونه به کارگیری از عنصرها ارگانیک مانند چوب , سنگ و گل و گیاه برای تزیین منزل از قواعدی است که به طور معمول در اکثر زمان ها سبک های آسیایی از آن پیروی می شود .

سفال یک عدد دیگر از المان هایی است که در‌این سبک گزینه به کارگیری قرار میگیرد و برای تزیین بخش های متعدد منزل کاربرد داراست . در سبک آسیایی محیط گشوده و بزرگ است . چه بسا الامکان از نامرتب کردن اتاق ها و نشیمن منزل با وسایل غیر واجب پرهیز کنید . ورود به منزل هایی که با سبک آسیایی پباده سازی گردیده اند اولیه از هر چیز دیگری سبب ساز انتقال متانت و راحتی می شود .

مبلمان در پباده سازی به سبک آسیایی

درین این راه ما در پی ادب هستیم , پس مبل های بی آلایش با رنگ هایی که هماهنگ با رنگ حساس دکورا سیون داخلی منزل تعیین گردیده اند می‌توانند گزینش نیکی باشند . بسته به کشوری که تعیین نموده اید میتوانید گونه مبلمان را تعیین فرمایید . برای مثال پاف های هندی در پباده سازی به طریق هندی مسلما بایستی آیتم به کار گیری قرار بگیرند . 

یک قاعده کلی که در خصوص مبلمان در راه آسیایی موجود هست این است که میز و صندلی ها در طول مقداری نسبت به زمین قرار میگیرند . چه بسا بعضا از اشکال تشک ها می‌باشند که روی زمین قرار داده میشوند .

نوروروشنایی در پباده سازی به سبک آسیایی

در‌این سبک چیدمان داخلی تاکید متعددی بر گوشه و کنار های لبریز نوروفروغ است . لذا باید از پنجره های قدی و پهناور در معماری به کار گرفت و پرده ها را نیز چه بسا الامکان از رنگ های شفاف و معمولی تعیین کرد که به راحتی فروغ و روشنایی را به فضای داخلی منزل میهمان نمایند . 

اذن دهید تابیدن فروغ و روشنایی آفتاب به منزل , احساس زیبایی و متانت را به آن جا بیاورد . پر‌نور بودن منزل موجب دل گشوده خیس شدن آن می شود و علاوه بر این , گوشه و کنار را نیز وسیع تر نشان می‌دهد . پس تا جایی که میتوانید از این المان ارگانیک برای خوبتر شدن دور و بر به کارگیری نمایید .

آب در پباده سازی به سبک آسیایی

آب از سایر عناصری است که در پباده سازی به طریق آسیایی به آن تاکید شده‌است . در واقع آب جز موادسازنده اضطراری این سبک است . به کارگیری از آب بسته به فضای منزل و مقدار آن متغیر است . 

در صورتی‌که در منزل گلشن و یا این که باغچه موجود است می‌توانید فواره ها و یا این که آبگینه و استخر های کوچک پباده سازی نمائید . البته درصورتی که فضایی برای ساختن این ها نیست از اشیای دکوری که در ساختن آنها از آب مستعمل میتوانید یاری بگیرید .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله