گونه های برق گرفتگی و معالجه برق گرفتگی در طب سنتی


درمان فوری برق زدگی جوشکاری , در منزل هم امکان دارد . درین متن با ۱۰ شیوه معالجه سوزش دیده , برق زدگی , آشنا میشوید . این روشها از معالجه برق زدگی دیده طب سنتی , به کار گیری از سیب زمینی تا گلاب متغیر می باشند و همه خانگی و برای معالجه برق زدگی دیده موثر می‌باشند .

شما در هنگام جوشکاری الزاما می بایست عینک حافظ داشته باشید . در صورتی‌که از ماسک منحصربه‌فرد یا این که عینک نگهدارنده به کارگیری نکنید چشمان شما در گیر عارضه برق زدگی می گردند . که به طور معمول با شم سوزش و خارش همراه است , و در بعضی مورد ها سردرد و موقعیت تهوع به شما دست می‌دهد .

کسانی که پیش از این تجربه برق زدگی جوشکاری را داشته اند می‌دانند که درد ناشی از سوزش دیده برق زدگی چقدر دردناک و غیر قابل تحمل است . نگران نباشید این بار قرار نمیباشد این درد طولانی باشد . گروه هوش محصول , راهکارهای معالجه فوری برق زدگی جوشکاری را که در زیر گردآوری نموده است با انجام این تمرینات در پر سرعت ترین زمان ممکن به سرکار برگردید! .

علامت ها برق زدگی جوشکاری عبارتند از :


  • سوزش دیده ها
  • قرمز رنگ و پر خونی چشم ها
  • تار بینی دیده ها
  • اشک آلود بودن دیده ها
  • ارتقاء آلرژی به نوروروشنایی
  • درد شدید تا خفیف ( در مواقعی ) .


اقدامات مؤثر

امداد های طبی در مواقع برق گرفتگی اضطراری می باشند . در واکنش با شخص برق گرفته , اطمینان حاصل نمائید که برق جدا است . تعداد تنفس و ضربان شخص مجروح را در دست گرفتن فرمائید و در صورت لزوم اقدامات احیاء را انجام داده و تا وقتیکه آمبولانس رسد این اقدامات را ادامه دهید .

در جریان برق گرفتگی با رعدوبرق هم همین اقدامات را انجام دهید . در جریان برق گرفتگی با ولتاژهای بالا ( بیشتر از ۱۰۰۰ ولت ) هیچوقت به قربانی دست نزنید چون جریان برق به شما انتقال میابد . در مسافت ۱۸ متری از آسیب دیده باشید و به مرکز طبابت اطلاع بدهید .

اقدامات طبی

با قبول مریض در مریض خانه , معاینه فیزیکی بی نقص و ارزیابی زخم جوارح داخلی شکل میگیرد , در دست گرفتن از حیث اختلالات ریتم قلب انجام می شود , اکسیژن درمانی و تهویه مکانیکی در شکل ایجاد اشکالات تنفسی شکل می‌گیرند و داروهای ضدآریتمی در بینظمی های ضربان قلب تجویز میگردند . در شکل رسیدن امداد فوری و انجام امداد های نخستین بیشتر مصدومان نجات مییابند .


علایم بالینی در برق گرفتگی

  • تظاهرات پوست : درجات متعدد سوختگی در منطقه ورود الکتریسیته ( بسته به شدت جریان و بازه فرصت تماس فرد ) .
  • تظاهرات عصبی : نقص‌ مرحله هوشیاری , خون ریزی و ترمبوز مغزی , ادم مغزی , تشنج , فلج , تیرگی درک و کما , شوک نخاعی , درد عصبی , فلج بالا رونده و …
  • تظاهرات قلبی عروقی : آریتمی قلبی , انفارکتوس میوکارد , ترکیدگی دیواره بین بطنی .
  • تظاهرات ریوی : ایست تنفسی ثانویه , برق گرفتگی , آتلکتازی , هموپنوموتوراکس
  • تظاهرات گوارشی : خون ریزی گوارشی , پرفراسیون , استرس اولسر , ضایعات کبدی
  • تظاهرات کلیوی : رابدومیولیز , میوگلوبینوری , نکروز وخیم توبولی


نحوه های حفاظت مقابل برق گرفتگی مستقیم

عایق بندی بخش های برقدار

می توان جزو سیم برقدار یا این که فاز دردست را بوسیله نوار چسب عایق برق , عایق کرد تا از تماس اشخاص با آن پرهیز شود . پوشش هایی مثل رنگ , وارنیش , لاک و نظایر آن به تنهایی برای عایق کردن مطلوب نیستند و می بایست جسم عایق , مقاوم و دارنده استاندارد اضطراری باشد . همینطور می بایست عایق مزبور پایین موقعیت غیرطبیعی مثل تأثیرات مکانیکی , الکتریکی و حرارتی محفظه حریم , کیفیت و استقامت خویش را مراقبت نماید .

محصور کردن امکانات

زیرا بخش های برقدار بیشتر وسایل الکتریکی پوشیده یا این که محصور شده و بدور از دسترس اشخاص میباشند , ایمن بوده شوک الکتریکی تولید نمیکند . بعضا از وسایل باطن کپسول قرار دارا‌هستند قابلیت و امکان هیچ مدل دسترسی به درون آنها میسر نمی‌باشد ولی در بعضا مورد ها وجود رخنه‌ یا این که روزنه هایی جهت خنک شدن درون محیط ضرورت داراست .

استقرار در بیرون از دسترس


بخش های برقدار یا این که دستگاه ها بایستی به گونه ای قرار گیرند که دسترسی به آن‌ها با دراز کردن دست در هر جهت قابلیت پذیر نباشد و در محل هایی که وسایل فلزی بلند نظیر میلگرد , نبشی و غیره جابه جا می شود , بعد ها چنین وسایلی جهت عدم واکنش با بخش های برقدار در لحاظ گرفته شود . اصولاً دو نقطه وقتی قابل دسترس تلقی می گردند که مسافت آن‌ها به یکدیگر از ۲/۵ مترتجاوز نکند .

دکمه جریان نشتی به زمین یا این که سوییچ 

این سوییچ بوسیله مقایسه جریان هایی که از فاز و نول ( سیم رجوع جریان ) عبور می نماید , جریان عبوری یا این که نشتی به زمین ( یا این که ارت ) را مشخص و معلوم می نماید . این وسیله به مقدار ای با اهمیت است که می‌تواند جریان های نشتی کوچک را که سبب ساز تلاش فیوز نمیشوند , اما میتوانند برای آغاز یک حریق سوزی یا این که برق گرفتگی کافی باشند بیابد . چنین جریانی سبب ساز انقطاع این دکمه و در فیض , جدا شدن مبداء تغذیه خواهد شد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله