راهنمای جوش و دستگاه جوش پلی اتیلن

راهنمای جوش لب به لب لوله و اتصالات پلی اتیلن گاز


جوشکاری پلی اتیلن گاز


دستورالعمل سریع و راهنمای جوش لوله‌های پلی اتیلن گاز که در زیر آمده است راهنمای جوش بات فیوژن ( صفحه داغ ) لوله‌های پلی اتیلن PA-11 که جهت انتقال گاز طبیعی بکار میرود است.البته جهت اتصال لوله و اتصالات در شبکه‌های گازرسانی و خطوط انتقال گاز پیشنهاد میشود از اتصالات الکتروفیوژن اسفاده شود.

دستورالعمل ذکر شده جهت لوله پلی اتیلن انتقال گاز طبیعی PA-11 طبق استاندارد ASTM D 2513 است که دارای درجه بندی (مطابق با PPI TR-4) PA 32312 است.جوش لب به لب یا بات‌فیوژن , حرارت دادن دو سر لوله و اتصالات با دمای مشخص میباشد که پس از سپری شدن زمانی معیت دو سر لوله به حالت مذاب نزدیک شده و در این هنگام با دو سر لوله را با فشاری مشخص و ثابت به یکدیگر فشرده میکنیم.


دستگاه جوش لوله پلی اتیلنطی عمل جوش لب به لب ساختار مولکولی لوله پلی اتیلن بر اثر حرارت دیدن به حالت آمورف ( بی شکل) تغییر میکند در نتیجه لوله به ماده‌ای انعطاف پذیر تبدیل میشود. پس از عمل جوش و سرد شدن محل جوش , ساختار مولکولی از حالت آمورف ( بی شکل) به کریستالی تغییر میکند و در نتیجه محل اتصال به صورت یکنواخت و همسان با لوله پلی اتیلن در می‌آید.

با استفاده از دستگاه های جوش بات فیوژن می‌توان کلیه اتصالات مورد نیاز را طبق جداول استاندارد ساخت. ( البته اپراتور دستگاه و جوشکار لوله‌ پلی اتیلن باید فردی ماهر و آموزش دیده باشد )


فرآیند جوش لب به لب بات فیوژن لوله‌های گاز هفت مرحله کلی است :


1. دوسر لوله را بوسیله ماده تمیز کننده تمیز می‌کنیم

2. اهرم و فک‌های دستگاه جوش را میبندیم

3. دو سر لوله را روبروی هم قرار می‌دهیم

4. دو سر لوله را رنده می‌کنیم

5. دو سر لوله را بوسیله صفحه داغ حرارت می‌دهیم

6. پس از ذوب شدن دو سر لوله , صفحه را به کنار نهاده و لوله‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنیم

7. نگه داشتن تحت فشار لوله تا زمانی که لوله خنک شود



دستگاه جوش لوله پلی اتیلن | دستگاه بات فیوژن


دستگاه جوش لوله پلی اتیلن به عنوان یکی از محصولات جانبی پارس اتیلن کیش برای اتصال لوله و اتصالات پلی اتیلن میباشد. دستگاه‌های جوش لوله پلی اتیلن و اتصالات آنها در دو مدل دستگاه بات فیوژن و الکتروفیوژن عرضه میشود که هر کدام از آنها کاربرد و مزیتهای خود را دارند که نسبت به کاربری پروژه ( خط لوله ) و اندازه و سایز لوله و اتصالات انتخاب و استفاده میشوند.

دستگاه جوش لوله پلی اتیلن بات فیوژن با همان دستگاه جوش لب به لب بیشترین کاربرد را دارد و این دستگاه‌ها در بیست و پنج مدل مختلف و از 110 تا 2400 میلیمتر و قابلیت جوشکاری تا فشار 40 اتمسفر را تولید و عرضه میشوند. دستگاه های جوش پلی اتیلن پارس اتیلن کیش بر اساس استاندارد ISO12176-1 و استاندارد DVS2201 تولید می شود. دستگاه‌های جوش پلی اتیلن این شرکت با طراحی ویژه و منحصر به فرد جهت اجرای کار در سایت و محیط کارگاهی قابل استفاده میباشد

دستگاه های جوش لوله پلی اتیلن با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه موجود در بازار تهیه و تولید میگردند و دستگاه‌های جوش پلی اتیلن  این شرکت زیر نظر بازرسین شرکت تجهیزات آب برق نیرو گواهی کیفیت شده و کلیه محصولات با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌گردد. دستگاه های جوش پلي اتيلن پارس اتیلن کیش پس از گذراندن مراحل توليد مورد تست ،آزمايش و كاليبره قرار می‌گرند .


عملکرد جوش لب به لب


ساختار مولکولی لوله پلی اتیلنی بر اثر حرارت دیدن به حالت آمورف ( بی شکل) تغییر میکند در نتیجه لوله به ماده‌ای انعطاف پذیر تبدیل میشود. پس از عمل جوش و سرد شدن محل جوش , ساختار مولکولی از حالت آمورف ( بی شکل) به کریستالی تغییر میکند و در نتیجه محل اتصال به صورت یکنواخت و همسان با لوله پلی اتیلن در می‌آید.

انواع دستگاه جوش لوله پلی اتیلن


دستگاه‌های جوش لوله پلی اتيلن به سه مدل کلی تقسیم میشوند که هرکدام کاربرد انواع مختلف و مزایای خود را دارند و انتخاب هرکدام از آنها بستگی به كاربرد خط لوله ، نيازمندیها , اتصالات و شرایط پروژه دارد.


1- دستگاه جوش بات فيوژن (جوش لب به لب)


از اتصالات جوش لب به لب لوله پلی اتیلن می‌توان در سیستم های آبرسانی , فاضلاب و شبكه توزيع آنها ، آتش نشانی در فشارهای مختلف استفاده می‌شود. این نوع جوش در صورتیکه بدرستی انجام شود بهترین روش اتصال در لوله پلی اتیلن با اتصالات پلی اتیلن می‌باشد . 

در اتصالات جوشی، كيفيت جوش و بازده آن بستگی به مهارت و توانائی جوشكار، تناسب و كارايی مناسب دستگاه جوش و تجهيزات مربوطه و ميزان رعايت اصول و قوانين جوشكاری دارد.


انواع دستگاه جوش بات فیوژن لوله پلی اتیلن


- دستگاه جوش دو فک دستی

- دستگاه جوش هیدرولیک دستی

- دستگاه جوش هیدرولیک برقی

- دستگاه جوش زاویه زن



سایزهای دستگاه جوش بات فیوژن لوله و اتصالات پلی اتیلن


- فاضلابی50 -160 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

- 63 -250 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن  هیدرولیک و دستی

- 90 -250 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن هیدرولیک

- 90 -315 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن هیدرولیک

- 200 -400 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن هیدرولیک

- 250 -500 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن هیدرولیک

- 315 -630 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن  هیدرولیک

- 710 -1200 mm دستگاه جوش لوله پلی اتیلن هیدرولیک

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله