چرا باد سیستم سرمایش گرم است

چرا باد سیستم سرمایش گرم است 

وقتی سیستم سرمایش آبی بخوبی خنک نمیکند بایستی اولیه آب رسانی را بررسی نمایید . شیر آب سیستم سرمایش را نظارت نمائید که گشوده باشد و آبرسانی به پمپ به صدق صورت پذیرد . 

استدلال این‌که خنک کننده آبی باد گرم می زند این نیز میتواند باشد که پوشال‌ها کهنه گردیده اند و مقدارشان برای این‌که رطوبت کافی جلوی جریان آب مو جود باشد کفاف نمی دهد .

احتمال دارد شناور عالی تهیه و تنظیم نشده باشد . تهیه نبودن شناور منجر میشود آب کافی در خنک کننده مو جود نباشد و پوشالها مدام تر نباشند . 

واتر پمپ عالی کار نمی کند . شستشوی واتر پمپ خنک کننده و یا این که بده بستان آن سبب خوب تر کار کردنش و خیسی مستمر پوشالها و در فیض خنک خیس شدن هوای منزل می شود . 

آفتاب نیز از سایر عارضه ها گرم شدن محیط داخلی سیستم سرمایش و باد گرم آن هست . این اختلال با ساختن یک سایه بان معمولی بر روی خنک کننده یا این که پرت کردن حصیر روی آن تا حدی تعدیل می گردد . 

اتصال خنک کننده و شبکه که توسط برزنت غالبا انجام میگردد را نیز بررسی نمایید . وجود کوچکترین شکاف یا این که پاره گی برزنت خنک کننده موجب هدررفتن باد آن گذشته از ورود به ساختمان می شود .

رطوبت

یکی مهم‌ترین عواملی که قادر است روی کارایی و اصطلاحاً خنک سازی کولرهای آبی تاثیرگذار باشد رطوبت است . کولرهای تبخیری در موقعیت رطوبت نسبی بالا نمی توانند خنک سازی صحت را از خویش ارائه دهند . به دلیل آن که در شکل وجود رطوبت بسیار بالا در جریان هوای محل ورود به خنک کننده , مقدار انتقال حرارت و تبخیر به شدت کاهش خواهد یافت .

رتبه حرارت

کولرهای آبی قادرند اندازه درجه حرارت محفظه را در سختی خاصی تغییر تحول دهند . به‌این خواسته ضروری است درجه حرارت محفظه به طور متوسط گزینه باز نگری قرار گیرد . این کولرها برای مرتبه حرارت های فراتر از 40 - 50 مرتبه سانتی گراد نخواهند توانست خنک سازی را تا دمای رفاه انجام دهند .

او‌لین علتی که یوزرها امکان دارد با آن مواجه شوند پوسیدگی یا این که چه بسا افتادگی پوشال ها یا این که واسط های تبخیری است . پوشال های کولر عمدتاً از چوب تشکیل شده گردیده اند و در قبال آب در گیر پوسیدگی می گردند . نیز چنین , بعد از مدتی استعمال به علت توزیع آب ساختار نامنظم آنان از نیز گسسته یا این که در گیر افتادگی میگردد . 

این استدلال تاثیر بسزایی در کاهش ریت انتقال حرارت و خنک سازی سیستم سرمایش داراست . از طرفی , بعداز مدتی تلاش , اختلال و فرج پوشال ها با گرد و غبار , ذرات آویزان در هوا و بقیه آلودگی ها یا این که قارچ ها لبریز شده و بازدارنده جذب رطوبت و عبور جریان هوای گرم میشود .

موتور کولرهای آبی , حرفه و سیستم های مرتبط با آن‌ها نقش مهمی در اندازه خنک سازی دارا‌هستند . در صورتیکه که موتور خنک کننده مبتلا ایراد شده باشد یا این که برای پره های حرفه موردی اتفاق افتاده باشد مقدار خنک سازی به شدت کاهش خواهد یافت . 

به نحوی که سوای تلاش موتور و حرفه عملا خنک سازی متساوی با صفر است . در چنین وضعیت مقدار انتقال حرارت و تبخیر هر میزان نیز که شکل بگیرد به جهت عدم انتقال به سیستم نمی تواند در خنک سازی محفظه اثر گذار باشد .

قبل از آن , حرفه و الکتروموتور سیستم سرمایش علاوه بر صرف انتقال جریان هوای خنک شده به سیستم , فشار جریان هوا و حجم آن را هم تغییر‌و تحول میدهند و عملاً خنک سازی توسط این سیستم ها شکل می پذیرد .

ممکن است برایتان دیدنی باشد مطالبی که‌این ایام در خصوص این‌که چرا سیستم سرمایش گازی باد گرم می‌زند در فضای اینترنت خوانده می شود اکثر در رابطه مورد ها ذیل است :
  • گرم شدن باد سیستم سرمایش گازی پنجره ای
  • چرا باد خنک کننده گرم است
  • علت گرم نکردن خنک کننده گازی
  • چرا خنک کننده گازی خنک نمیکند
  • گرمایش سیستم سرمایش گازی
  • علت گرم نکردن اسپیلت
  • چرا خنک کننده گازی باد سرد می زند
  • سیستم سرمایش خودرو باد گرم می زند

یکی‌از معمول ترین دلایلی که سبب می شود که سوال پیش آید که چرا خنک کننده گازی باد گرم می زند و به صورت کلی سیستم سرمایش گازی اسپیلت مبتلا فساد شود نداشتن برنامه مشاهده عصر ای از خنک کننده گازی است . 

بعضی از اشخاص همین که سیستم سرمایش گازی را نصب می‌نمایند آن را به امان خداوند می سپارند و فکر میکنند همین نصب اول کفایت می نماید و دیگر هیچ خدمت کاری برای خنک کننده گازی اسپیلت انجام نمیدهند

چرا خنک کننده گازی باد گرم می زند ؟

۱ . احتمال دارد سیستم سرمایش ما خالی از گاز باشد .
دستگاه خالی از گاز است . با دستگله وکیوم هوا و رطوبت سیستم را خالی کرده به سرعت مطلوب از گاز مالامال می‌کنیم .

۲ . موتور ( کمپرسور ) حاد باشد و به هیچ عنوان بضاعت فشرده کردن گاز را ندارد .
برای اطمینان از این مسئله , با آمپر متر کلمپی بدور سیم فاز یا این که نول کمپرسور اندازه آمپری که موتور مصرف می‌نماید را رصد میکنیم . بایستی در محدوده مندرج روی دستگاه باشد .

۳ . از گشوده بودن شیر های رفت و رجوع گاز دستگاه مطمئن گردید .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله