فراگیری محافظت خنک کننده گازی

کولرگازی چیست؟ برای چه مناطقی با چه اب و هوایی مطلوب تر است؟

دستگاهی است که با تبدیل گاز به مایع و مایع به گاز ایجاد سوز و سرما می کند دراین دستگاه کل گرما را جذب کرده و هوای سرد ایجاد می نماید .

چرا سیستم سرمایش گازی برای بخشها شرجی مطلوب خیس است؟ چون این خنک کننده برخلاف سیستم سرمایش ابی ایجاد رطوبت نمیکند .

در آستانه هر فصل سرمایش , درزگیری میان سیستم سرمایش گازی و کادر پنجره را بازرسی فرمایید تا از اتصال آن با بدنه فلزی خنک کننده گازی اطمینان نتایج نمائید . رطوبت می­ تواند بدین درزگیر زخم رسانده و سبب ­شود تا هوای سرد از فضا منزل بیرون شود .

به کار گیری از کولرهای گازی تحت عنوان جایگزین کولرهای آبی رنگ میتواند بازدارنده ورود آلودگی از محفظه بیرون به درون ساختمان شود چون نباید نظیر سیستم سرمایش ابی خارج از فضای درون منزل نصب شود و علاوه بر این هوای باطن هم گزینه تصفیه قرار میگیرد .

خنک کننده گازی نیز نباید نظیر بقیه وسایل برقی نوسانات برق داشته باشد پس به طبع برای مراقبت وسایل برقی میبایست از حافظ بهره مند شد .

برای تغییر دادن موقعیت سرمایش و گرمایش دستگاه بایستی نخست انرا خاموش نموده آن‌گاه تهیه کرده و روشن نماییم .


کولرگازی را با اقتدار تمام و تمام وقت روشن نگذارید

برای نصب کولرگازی پنل را قربت سقف نصب نکنید و مقداری ( حدود ۴۰تا۵۰سانت ) پاتیین خیس از سقف نصب نمائید اینکار سبب ساز ارتقا تاثیر گذاری جریان هوای خنک در مرحله میشود خوب تر است برای نصب از اشخاص کارشناس یاری بگیرید و خودتان در صورت نداشتن مهارت نصب مبادرت به اینکار نکنید .

درصورتی که می خواهید همت سیستم سرمایش گازی ارتقا یابد بایستی هر ۳۰ روز یکبار فیلترهای انرا بشویید اینکار سبب ساز تصفیه هوای درون اتاق هم میشود .

در صورتی‌که در خانه نیز سیستم سرمایش ابی دارید نیز خنک کننده گازی , نگذارید هم زمان باهم کار نماید چون سیستم سرمایش ابی رطوبت ایجاد کرده و برعکس خنک کننده گازی رطوبت جذب می نماید که‌این کار موجب ارتقاء مصرف اب و انرژی در سود ارتقاء هزینه ها خواهد شد .

اعتنا نمائید پنل داخلی سیستم سرمایش گازی نباید را در جوار سیستم گرمایش و بقیه سیستم های سرمایش و گرمایشی یا این که بقیه رطوبت ساز ها دیگر نصب شوند .

کوولر گازی را بایستی سالیانه خدمت نموده تا گاز ان ناچیز نشده و به دستگاه شماصدمه وارد نشود . اینکار را اشخاص کارشناس انجام خواهد بخشید .


فیلترهای خنک کننده گازی

فیلترها مهم ترین بخش در تعمیر و محافظت خنک کننده گازی می باشند که در‌حالتی که بطور تروتمیز بده بستان یا این که پاک شوند , کارکرد کارامد خنک کننده را تضمین می‌نماید . فیلترهای آلوده و مسدود شده بازدارنده از گردش نرمال هوا میشوند و به صورت قابل مراعات ای فایده وری سیستم را کاهش میدهند .

با بسته شدن جریان ارگانیک هوا , هوایی که از در بین غربال می گذرد شاید آلودگی و کثیفی ها را به صورت بدون واسطه به کویل اواپراتور منتقل نماید و جذب گرمای کویل را مختل و تضعیف می‌کند . با منزه نگه داشتن غربال می توان مصرف انرژی خنک کننده گازی را از 5 % تا 15 % کاهش اعطا کرد .

برای کولرهای گازی مرکزی , فیلترها معمولاً در زمان داکتهای برگشتی قرار دارا هستند . به صورت کلی جای غربال در دیواره های سقف یا این که در باطن خودِ سیستم سرمایش گازی قراردارد . غربال کولرهای گازی پنجره ای در نصیب جلوی کانال اواپراتور که در باطن اتاقک جای‌دارد نصب شده‌است .

 بعضا از گونه های فیلترها قابل به کارگیری دوباره می باشند . ولی سایر فیلترها می بایست حتماً ردوبدل شوند . فیلترها در اشکال و اقسام و راندمان های گوناگون جانور میباشند . فیلترهای سیستم سیستم سرمایش گازی خویش را هر 15 روز یا این که یک ماه در زمان فصل خنک سازی پاک و یا این که ردوبدل نمایید .


کویل های سیستم سرمایش گازی

در زمان ماه های بهره‌برداری کویل اواپراتور و کویل کندانسور کثیفی ها را عده می نمایند . اگر چه که وجود یک غربال منزه بازدارنده از این می شود که کویل اواپراتور تخت گاز آلوده و کثیف شود ولی در حین دوره کویل اواپراتور به‌تدریج کثیفی ها را توده می نماید .

کثیفیها گردش هوا را کاهش میدهد و کویل ها را عایق می نماید , در سود توان آن را در جذب گرما کاهش میدهد . برای رفع این خلل , کویل اواپراتور خویش را هر سال آنالیز فرمایید و هر دوره که حتمی است آن را پاک نمائید .

چنانچه محفظه آکنده‌از گرد و خاک یا این که شاخ و برگ طبیعت نزدیک کویل های کندانسور بیرونی باشند , این کویل ها هم می‌توانند مضاعف آلوده شوند . شما میتوانید به سادگی کویل کندانسور را ملاحظه کنید و در شرایطی‌که کثیفی روی پره های آن انباشته شده شده‌است مطلقا آن را پاک فرمایید . شما می بایست منابع کثیفی را از خنک کننده به دور نمایید و از تجمع زباله در حوالی آن خودداری فرمائید .

 هواکش , برگهای در حالا ریزش و اتومبیل چمن زنی منابع تولید کثیفی میباشند . نواحی حریم کویل را پاک نمایید , مثلاً به دور کردن شاخ و برگ به میزان 60 سانتیمتر از محیط سیستم سرمایش سبب می شود تا جریان هوای گوشه و کنار کندانسور به مقدار کافی و به شکل مطلوب باشد .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله