روش باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی

روش باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی


گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی یکی از مشکلات مشترک همه ماست و دیر یا زود هر یک از ما در خانه یا محل کار خود با مشکل گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی روبرو می شویم و ما سعی داریم با این مقاله بهترین راهکار ممکن را برای حل این مشکل به شما آموزش دهیم .

راحت ترین و ساده ترین راه ممکن برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی باز کردن سیفون ( شتر گلو ) زیر سینک و تخلیه و تمیز کردن آن است . ما استفاده از مواد لوله بازکن اسیدی را برای باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی پیشنهاد نمی کنیم زیرا مواد شیمیایی آنها به سینک ظرفشویی شما آسیب می رساند و رنگ آن را تیره می کند . اما در نهایت انتخواب با شماست .


اما برای باز کردن گرفتگی چاهک کف آشپزخانه چندین روش وجود دارد که بهترین آن استفاده از لوله بازکن خانگی است . این وسیله کوچک پلاستیکی و دوست داشتنی می تواند با مکش و فشار هوا محتویات داخل لوله فاضلاب را به سمت خارج و به داخل چاه هدایت کند .

محلول های شیمیایی لوله بازکن هم در بازار موجود است که معمولا حاوی ترکیبات اسیدی هستند و با حل کردن لجن و اجسام گیر کرده در لوله فاضلاب ظرفشویی گرفتگی را رفع می کنند .


اما معمولا استفاده از آنها توصیه نمی شود زیرا ممکن است باقی ماندن مقداری از این مواد در لوله باعث خورده شدن و از بین رفتن چسب بین اتصالات لوله ها و … شود و با نشت آب در دراز مدت باعث خسارت شود . پس اگر از این مواد استفاده می کنید حتما طبق دستورالعمل زیر یا نوشته شده بر روی بسته بندی محصول پیش بروید .

لوله کشی فاضلاب ساختمان، برای تخلیه فاضلاب و انتقال آن به شبکه فاضلاب انجام می‌شود. گاهی پیش می‌آید که انواع مختلفی از مواد نظیر مو، مواد پلاستیکی و … در مسیر لوله‌ها گیر کرده و باعث ایجاد لایه‌ای مقاوم به آب می‌شود. این لایه ضد آب، سراسر پیکره کانال فاضلاب را پوشانده و نتیجه آن جلوگیری از نفوذ آب در چاه شده و باعث زود سر ریز شدن چاه می‌شود. این اتفاق چندش‌آور و ناخوشایند گرفتگی چاه فاضلاب است که خواب و آرامش و آسایش را از ساکنان خانه‌ها می‌گیرد.



 گرفتگی لوله فاضلاب زمانی اتفاق میافتد که مواد زایدی غیر از آب وارد لوله شود و این مواد اضافی در قسمت زانویی و خمیدگیهای لوله گیر کرده و به مرور زمان انباشته میشوند. این مواد انباشته شده در لوله باعث مسدود شدن راه لوله شده و اجازه عبور آب از لوله را نمیدهند.

 این گرفتگی ممکن است در هر قسمت از لوله فاضلاب اتفاق بی افتد اما رایج  ترین مکان برای گرفتگی در لوله، خمیدگیهای لوله و زانوییها است. این قسمتها به خاطر داشتن خمیدگی مکان مناسبی برای جمع شدن مواد اضافی میباشد و این مواد اضافی راحت تر در آنها گرفتار شده و راه لوله را میبندند.


پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب


  • روش های لوله بازکنی
  • لوله بازکنی دستی
  • محلول لوله بازکنی شیمیایی
  • پودر لوله بازکن
  • لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا
  • فنر لوله بازکنی



رفع گرفتگی لوله در منزل

بهتر است در مواقع گرفتگی لوله ، با یک روش که کاربردی ترین روش ها در رفع گرفتگی لوله میباشد سعی در باز کردن لوله نمایید و در صورت عدم موفقیت در رفع گرفتگی لوله با ما تماس بگیرید تا لوله بازکن ماهر را جهت رفع مشکل بفرستیم .

و اما معرفی روش کار :

از یک سیم مفتول استفاده کنید ، یک عدد سیم مفتول نسبتا بلند تهیه کنید ، آن را داخل لوله کرده ، کمی پودر لباسشویی به داخل لوله ریخته و همراه با آن چند بار محکم به لوله ضربه بزنید . به یاد داشته باشید در ضربه زدن به لوله به هیچ وجه زیاده روی نکنید ( ممکن است باعث شکستگی یا سوراخ شدن لوله شود .


رفع گرفتگی سینک ظرفشویی



رفع گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از دردسرهایی است که گاهی خانم های خانه دار با آن مواجه می شوند. گرفتگی سینک دستشویی معمولا ناشی از گیر کردن مواد غذایی و ذرات اضافی وارد شده از سینک بر سر راه آب است. خانم های خانه معموله این پرسش را دارند که چگونه چاه سینک ظرفشویی را باز کنیم. برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی می توانید از روش های مختلفی مانند باز کردن لوله ظرفشویی با جوش شیرین ، استفاده از چنته و محلول لوله باز کن قوی استفاده کنید.


باز کردن لوله فاضلاب با فنر

روشی حرفه ای تر برای باز کردن لوله فاضلاب نیز وجود دارد که به آن فنر زدن یا لوله بازکنی با فنر گفته می شود . در این روش فنرهای مخصوص از جنس فولاد را به سر دریل می بندند و آن را به داخل لوله هدایت می کنند تا پس از برخورد با موادی که باعث گرفتگی لوله شده اند آنها را خرد و از بین ببرند .

البته تماس با شرکتهای لوله بازکنی گزینه بسیار هوشمندانه تری است . چرا که تجهیزات آنها بسیار حرفه ای تر است و می توانند محل دقیق گرفتگی و نوع گرفتگی را پیش بینی کنند و با بستن سرفنر های مخصوص و همراهی آب به راحتی و بدون ایجاد خسارت و با هزینه ای اندک و معقول گرفتگی را رفع نمایند .

معمولا برای رفع گرفتگی فاضلاب در حمام و توالت نمی توان به صورت شخصی اقدام کرد و حتما باید با کارشناس مربوطه تماس بگیریم . زیرا برای مثال محلول های شیمیایی نمی توانند موهای داخل لوله فاضلاب حمام را از بین ببرند و این نوع گرفتگی فقط با فنر زدن رفع می شود .


 آموزش ساخت محلول خانگی لوله بازکن

در بعضی موارد که گرفتگی لوله‌ها کم است، شما می‌توانید خودتان آن را برطرف کنید. برای پیدا کردن مواد مورد نیاز جهت ساختن یک محلول خانگی که بتوانید برای باز کردن لوله‌ها از آن استفاده کنید، کافی است تنها به گنجه آشپزخانه خود رجوع کنید. این کار باعث می‌شود بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک که برای خودتان و لوله‌ها مضر است، گرفتگی را برطرف کنید.

مواد مورد نیاز این محلول خانگی برای باز کردن لوله‌های فاضلاب:

جوش‌شیرین

سرکه
 دستمالی که به اندازه کافی بزرگ باشد تا روی سوراخ فاضلاب قرار دهیم که آن را مسدود کند.
 یک کتری پر از آب جوش


فنر لوله بازکن

اگر گرفتگی درون لوله با هیچ نوع لوله بازکنی باز نشد باید از این روش استفاده کرد. فنر لوله بازکن وسیله ای مناسب برای باز کردن گرفتگیهای سخت درون لوله مانند خاک و مواد جامد سخت.

فنر لوله بازکن تشکیل شده است از موتور و فنر. موتور لوله بازکن فنری وسیله ای است مانند دریل که فنر به سر آن وصل میشود. فنر لوله بازکن هم فنری متناسب با لوله است که باید انعطاف لازم را داشته باشد تا درون خمیدگی لوله بتواند خم شود.

برای استفاده از فنر لوله بازکن باید فنر را به سر دریل یا موتور مخصوص وسل کرد و سر فنر را داخل لوله فرو کرد. با روشن کردن موتور فنر شروع به چرخیدن میکند. هنگامی که موتور روشن شد و فنر لوله بازکن به چرخش در آمد، به آرامی فنر را به داخل لوله فشار دهید. این کار را ادامه دهید تا فنر بیشتر داخل لوله وارد شود و به قسمت گرفتگی لوله برسد. هنگامی که نوک فنر به گرفتگی لوله برسد باعث حرکت خاک و مواد جامد سخت درون لوله شده و آنها را به درون چاه هدایت میکند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله