خدمات تعمیرات کولرهای آبی در تمام نقاط تهران

خدمات تعمیرات کولرهای آبی


تعمیر کولر آبی زمانی نیاز است که شما سرویس کولر آبی خود را انجام داده اید اما باز هم کولر آبی به خوبی کار نمی کند ، الان وقتشه که شما به فکر تعمیر کولر آبی خود باشید تا بتوانید در گرمای تابستان از خنکای باد آن لذت ببرید. برای این کار می توانید از یک تعمیرکار کولر کمک بگیرید اما قبل از آن با خواندن مطلب زیر خودتان عیب یابی کولر را انجام دهید در صورت درست نشدن به سرویس کار کولر اطلاع دهید.


سرویس  ،  نصب  ،  تعمیرات  تخصصی  ،  بازدید  و  عیب  یابی  انواع  کولر  های  گازی  و آبی در پونک (شمالی، جنوبی) ،  اسپیلت  ،  آب  سرد  کن  ،  چلیر  های  تراکمی  ،  سرد  خانه  های  صنعتی  و  ...  توسط  کادری  متخصص  و  مجرب  در  اسرع  وقت  با  ضمانت  کاری    :
1.  اسپیلت  ها  2.  پنجره  ای  3.  پرتابل  (قابل  حمل)انواع  اسپیلت  ها:1.  دیواری  2.  ایستاده  3.  سقفی  زمینی  (زیر  سقفی)  4.  کانالی  (داکتی)  5.  کاستی

انواع  کمپرسور  و  سیستمها  در  کولر  گازی
 :1.  پیستونی  2.  روتاری  3.  اسکرالدو

سیستم  اصلی  در  کولر  گازی  و  کمپرسور
 :1.  کمپرسوراینورتر  یا  دور  متغیر  2.  کمپرسور  معمولی  یا  دور  ثابتویژگی  ها




خدمات ما در زمینه تعمیر کولر آبی در شمال تهران به شرح زیر می باشد:

• تعمیر کولر آبی شرق تهران
• سرویس کولر آبی
• تعویض پوشال کولر آبی
• نصب کولر آبی شمال تهران
• تعویض پمپ کولر آبی
• تعویض تسمه کولر آبی
• تعویض و تعمیر موتور کولر آبی
• تعمیرات کولر آبی در تهران
• تعمیر کولر آبی تهران با کمترین قیمت
• سرویس کولر آبی در تهران با کمترین هزینه و به صورت تضمینی
• تعمیر کار ماهر کولر آبی در شمال تهران
• تعمیر کولر آبی تهران با حضور سریع در محل و رفع عیب تضمینی
• تعمیرات انواع کولر آبی در سریع ترین زمان
• تعمیر کولرهای آبی ۲۴ ساعته و شبانه روزی
• سرویس و تعمیر تمامی برندهای کولر آبی شامل سپهر الکتریک، آبسال، ارج، خزر، انرژی و …


ورودی برق کولر

کولر آبی از سه ورودی برق، آب و هوا تشکیل شده و فقط یک خروجی هوای مرطوب و خنک دارد. کابل برق ورودی کولر، یک کابل چهار رشته ای است که هر یک از چهار رشته به ترتیب مربوط به پنل، پمپ آب، دور کند و دور تند می باشد. آب ورودی به کولر از طریق یک شلنگ ۵ میلی متری تغذیه می کند. که مستقیماً به یک شناور وصل شده هوا هم بوسیله دریچه های کولر که بوسیله پوشال پوشانده شده وارد کولر می شود.


چه زمانی باید نسبت به عیب یابی و تعمیر کولر آبی اقدام کرد؟

۱- زمانی که موتور کولر کار می کند اما باد کولر خنک نیست
۲- کم بودن یا عدم وجود آب در تشتک
۳- پاره بودن شلنگ رابط و کم بودن مقدار پوشال ها
۴- عمل نکردن واتر پمپ و مسدود بودن سوارخ های ناودان
۵- تنظیم نبودن تسمه و خراب بودن تسمه
۶- پاره بودن پارچه برزنتی لرزه گیر و گشاد شدن یاتاقان ها
۷- نیم سوز شدن موتور فن و تاب برداشتن موتور فن کولر و بیرون اومدن صدا از موتور فن
۸- سر و صدای زیاد کولر
۹- شل بودن پولی ها یا یکی از پولی ها
۱۰- تنظیم نبودن فلوتر کولر



 سرویس کولر آبی

دیواره هاي کولر را جدا کنید و در صورت نیاز پوشال ها را تعویض کنید. (معولا هر دو سال یک بار ) ضمنا پوشال ها باید به گونه ای توسط توری های سیمی محکم به در پوش ها بسته شوند که آب از آنها بر روی فن یا تسمه و پمپ و موتور نریزد.

کف کولر را شست و شو داده و در صورت زنگ زدگی، سوراخ شدن آن را ترمیم کنید. البته بهتر است در پایان فصل گرما و از کار انداختن کولر محل هاي زنگ زده را ضد زنگ زده و رنگ کاري نماییم.


یاتاقان هاي توربین و جا روغنی هاي روي موتور را روغن کاري کنید و با دست هر دو فلکه را بچرخانید تامطمئن شوید که مانعی در حرکت آن ها موجود نیست.

تسمه و فلکه هاي (پولی ) موتور و توربین باید در یک امتداد باشند تا موجب لنگی و ساییدگی تسمه و لرزش نشود. در صورت ساییدگی و بریدگی تسمه آن را تعویض کنید.


معمولا پمپ هاي آب احتیاج به روغن کاري ندارند ولی آن ها را از جاي خود خارج کرده و رسوب اطراف پروانه ها را تمیز کنید، همچنین صافی آن را تمیز کرده و در جاي خود قرار دهید. با پر کردن تشتک تحتانی از آب و روشن نمودن واتر پمپ اطمینان حاصل نمایید که مسیر آب در شیلنگ و سه راهه و آب پخش کن ها باز است. ناودان هاي پخش کننده مستقر در در پوش ها را تمیز کرده تا منافذ آن ها باز شود. نحوه تنظیم شناور به گونه ای باشد که آبی از تشتک یا دریچه اطمینان سرازیر نشود. 

هنگام روشن کردن کولر ابتدا به مدت ده دقیقه واتر پمپ را روشن کرده تا پوشال ها خیس شوند. قبل از روشن کردن موتور اصلی کولر براي اولین بار پارچه بزرگی را خیس نموده، جلوي دریچه ها گرفته تا ذرات زنگ و گرد خاك را به خود گرفته و محیط را کثیف نکند. در پایان فصل گرما آب تشتک را خالی کرده و روي کولر را با برزنت بپوشانید و شیر فلکه آب را بسته و حتی الامکان لوله هاي رابط را قطع نمایید.


عیب یابی و تعمیر کولر آبی :

1. زمانیکه موتور کولر کار می کند اما کولر خنک نمی کند

2. سر و صدای زیاد کولر

3. سرریز شدن آب کولر

4. کم بودن میزان باد کولر



ساختمان موتور کولر آبی


این نوع موتورها از نوع قفسی (قفس سنجابی) با راه انداز خازنی یا مقاومتی دو دور می‌باشند، که در قدرتهای مختلف ۰٫۲۵ ، ۰٫۵ و ۰٫۷۵ اسب بخار و بالاتر نسبت به حجم هوادهی کولر انتخاب می‌شوند. این نوع موتورها به دلیل نداشتن کلکتور (روتور سیم پیچی شده) با صدای بسیار کم ‌، حجم ، قیمت کمتر و عمر طولانی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موتور کولر دارای دو دور حدود ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ دور در دقیقه است، که به نام دور کند و دور تند معروف است. ساختمان این موتورها بر اساس سه مشخصه سیم پیچ که راه انداز دورکند و دورتند هستند، ساخته می‌شوند.




نصب و راه اندازی کولر آبی


راه اندازی و نصب کولر آبی یکی از تخصصی ترین اموری است که ما در گوه سرویسکاران ۲۴سال‌هاست به صورت کاملاً حرفه ای با کمک تیم دوره دیده و نصاب و تعمیر کولر آبی در غرب تهران کولر آبی به انجام وظیفه هستیم.

سرویسکاران ما با گذراندن دورهای علمی و عملی مشغول به این فعالیت هستند که به همین علت قبل از انجام کار با توجه به کارشناسی محل نصب کولر آبی، شما را در خرید کولر آبی مناسب با محیط و محل نصب کولر آبی راهنمایی خواهند کرد و پس از انجام امور کارشناسی، کار را متناسب با استاندارهای صنعتی و قوانین شهرداری به انجام می‌رسانند.


منبع: تعمیر کولر آبی در تمام مناطق تهران - اسکیل ما

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله