تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

تشخیص ترکیدگی لوله با بهترین دستگاه نشت یابی



شاید به جرات بتوان گفت که بدترین معضلی که برای ساکنان یک خانه یا ساختمان می تواند پیش بیاید ترکیدگی یا نشتی لوله های آب است. زیرا علاوه بر خرابی قسمتهایی از ساختمان می تواند هزینه پرداخت پول آب را نیز برای اهالی ساختمان داشته باشد.ترکیدگی لوله های آب گاهی به سادگی تشخیص داده شده و مشکل رفع می شود.

اما گاهی نشانه های اولیه برای لوله های توکار مشخص نمی شود و مشکل زمانی معلوم می شود که کار از کار گذشته و ساکنان یا متوجه خرابی دیوار یا کف ساختمان شده و یا از متوجه هزینه بالای پول آب ماهیانه شده و سپس متوجه ترکیدگی لوله می شوند.


همانطور که گفتیم اندازه سوراخ و مقدار ترکیدگی لوله مهم نیست.مهم این است که آب با شدت از لوله خارج شود ( و نه قطره قطره).این شدت باعث ایچاد صوت می شود که با گوش انسان قابل شنیدن نیست.دستگاه تشخیص نشت و ترکیدگی لوله به این صورت کار می کند که محل صوت را از روی شدت کم یا زیاد شدن آن پیدا می کند.

وقتی نم و رطوبت ایجاد شده در ساختمان حاصل است نشت قطره قطره آب باشد باید به تجربه کارشناسان ما تکیه کنید.زیرا راهکار دیگری برای یافتن محل ترکیدگی لوله آب وجود ندارد.



تشخیص ترکیدگی و نشت یابی لوله آب با دستگاه تا چه عمقی امکان پذیر است؟


عمقی که دستگاه ها صوتی تشخیص می دهند تا حدود 40 سانتی متر است.بنابراین نباید انتظار تشخیص ترکیدگی لوله در اعماق بیشتر از 40 سانتی متر را از این دستگاه ها داشت.

مگر اینکه میزان نشت لوله بسیار قابل توجه باشد و صوتی که ایجاد می کند از اعماق با دستگاه قابل تشخیص باشد.بنابراین این دستگاه ها برای یافتن محل نشت در ساختمان ها قابل استفاده است و برای نشت های صنعتی و ... روش های دیگری وجود دارد.


مشکلاتی که نشتی لوله آب و فاضلاب به وجود می آورد:


یکی از مشکلاتی که در هدر رفتن آب به دنبال دارد نم و رطوبت زدن به دیواره ی ساختمان می باشد که ممکن است خرابی دیوار و یا قسمتی از ساختمان و نشست زمین در اثر ترکیدگی لوله به همراه داشته باشد و اینکه مورد باعث بروز خسارت می شود.

در صورت ترکیدگی لوله آب یا فاضلاب خیلی سریع و سرعتی این ترکیدگی را پیشگیری کنید. در ادامه برای پیشگیری این نوع ترکیدگی راه حل هایی را بیان می کنیم.



برخی ترکیدگی ها و نشت ها به دلیل اینکه لوله ها، در بیشتر مواقع در زیر زمین و یا داخل دیوار کار گذاشته می شوند، پنهان می مانند که امکان دارد برای سال ها شناسایی نشوند و هزینه های بسیاری را برای مالک ساختمان محتمل می شوند.

 در این مواقع اگر خوش شانس باشید، نشتی های لوله خود را با علائمی چون خیس شدن سطوح، تغییر رنگ به رنگ استخوانی، ترک خوردگی و باد کردن رنگ دیوار، اگر لوله در کف باشد باعث لق شدن کف پوش ها و یا خیس شدن کف می شود و… نشان می دهد.



تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب چگونه اتفاق می افتد؟


لوله های فاضلاب در زمستان ممکن است دچار یخ زدگی شوند و لوله های یخ زده احتمال این که لوله بترکد بسیار بالاست. اگر عمر لوله ها بالا باشد به مرور زمان لوله ها دچار پوسیدگی می شوند و لوله های پوسیده بسیار آسیب پذیر می باشند و ممکن است ترک بردارند و باعث نم و رطوبت در سقف و دیواره های ساختمان شوند.



نشت یابی لوله های انتقال آب از کنتور به ساختمان


اگر نشت آب در لوله های انتقال آب بین کنتور تا ساختمان اتفاق بیوفتد، به سختی شناسایی می شوند زیرا این لوله ها معمولا حداقل ۹۰سانتی متر زیر زمین است. گاهی اوقات نشت آب در طول لوله های انتقال آب حرکت می کند و به کنتور آب بر میگردد.

اگر در اتاق کنتور آب منزلتان آب جم شده باشد و این آب به دلیل بارندگی نباشد، ممکن است نشتی در لوله های انتقال آب وجود داشته باشد. بیشتر نشت آب لوله های انتقال ممکن است جایی باشد که لوله آب روی زمین می آید و یا وارد ساختمان می شود.



چرا باید از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب استفاده کنیم؟


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود ابزارهای مدرن مانند این دستگاه می توان نشت یا ترکیدگی را تشخیص داد و حتی ترک خوردگی را خیلی واضح تشخیص می دهد.

با این دستگاه می توان بدون خرابی و خسارت این کار را به خوبی و تمیزی بدون آلودگی این کار را انجام داد. موضوع اصلی اینجاست که چرا ما باید به این نوع دستگاه لازم داشته باشیم؟

برای یافتن نشت توالت، درپوش توالت را برداشته و مکانیزم آبریزش آن را بررسی کنید. اگر سطح آب موجود خیلی بالاتر از سطح لوله سرریز باشد، آب به آرامی داخل لوله سرریز نشت کرده و از زهکش پایین می رود. در این صورت عامل نشت می تواند یکی از گزینه های زیر باشد:

سطح آب، خیلی بالا تنظیم شده است.
شناور خراب شده است و شیر پرکننده را قطع نمی کند
شیر پرکننده پوسیده و نیاز به تعویض دارد
شما به راحتی با دانستن عاملی خرابی و نشت می توانید جهت تعمیر خرابی اقدام نمایید.



هزینه رفع نشت لوله آب و ترکیدگی و تعمیر لوله کشی آسیب دیده چه میزان است؟


قیمت و هزینه تعمیر لوله کشی آسیب دیده ساختمان بستگی به نوع لوله کشی ، عمق لوله کشی و میزان لوله کشی تعویض را تعمیر شده دارد که کارشناسان ما پس از یافتن محل نشت لوله ، این قیمت را برآورد کرده و پس از رضایت شما ، اصلاح و تعمیر لوله کشی ساختمان اجرا خواهد شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله