زمان پاسخ مانیتور چیست؟


هنگام انتخاب مانیتور جدید ، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اندازه و وضوح مکانی عالی برای شروع است ، اما سایر ویژگی ها مانند نرخ تازه کردن ، صفحه ، نسبت ابعاد و زمان پاسخ نیز می توانند بر تجربه شما تأثیر بگذارند. به طور خاص هنگام پاسخ در مورد ویژگی های مانیتور اغلب از زمان پاسخ صرف نظر می شود ، اما مهم است!


به همین دلیل است که زمان پاسخ مهم است.

نمایشگرهای LCD چگونه کار می کنند


زمان پاسخ به اصول فن آوری صفحه نمایش می رسد ، بنابراین لازم است نحوه عملکرد نمایشگرهای LCD را مرور کنید.


یک نمایشگر LCD از شبکه ای از پیکسل ها تشکیل شده است که با نور پس زمینه روشن می شوند. میزان پیکسل های یک صفحه وضوح نمایشگر را تعیین می کند. این یک شاخص است که اغلب به آن مراجعه می شود. 1080 1920 1920 به این معنی است که صفحه نمایش به صورت افقی 1920 پیکسل در 1080 پیکسل از بالا به پایین است.


پردازنده گرافیکی PC اطلاعات را به صفحه نمایش می فرستد و این دستورالعمل ها رنگ هر پیکسل را تعیین می کنند. وقتی همه پیکسل ها به صورت یکپارچه کار می کنند ، تصویری را که روی صفحه مشاهده می کنید ایجاد می کنند. برای شبیه سازی حرکت ، تصویر روی صفحه نمایش باید چندین بار در ثانیه تغییر کند و این بدان معنی است که پیکسل ها به طور مکرر تغییر رنگ می دهند.


زمان تحقق پاسخ چقدر سریع قادر به تغییر رنگ هستند.


زمان پاسخ چیست؟


تصویر چندین مانیتور برای مقاله زمان پاسخ


زمان پاسخ به مقدار زمانی است که برای انتقال از یک رنگ به رنگ دیگر به یک پیکسل نیاز دارد و سپس دوباره برمی گردد. این فرایند گاهی اوقات به عنوان G2G یا خاکستری به خاکستری شناخته می شود ، اشاره به یک تغییر رنگ خاص دارد که اغلب به عنوان معیار اصلی استفاده می شود. از آنجا که این انتقال در کسری از ثانیه رخ می دهد ، در میلی ثانیه (میلی ثانیه) اندازه گیری می شود.


هرچه زمان پاسخ سریعتر باشد ، تجربه مشاهده نرم تر می شود. زمان پاسخگویی کمتر از 5 میلی ثانیه برای نمایشگر بازی ایده آل تلقی می شود ، اگرچه بسیاری از نمایشگرهای بازی مدرن دارای زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه هستند.


تولیدکنندگان مختلف نمایشگر از روش های مختلف تست استفاده می کنند ، بنابراین G2G یک اندازه گیری شناخته شده جهانی نیست. گفته شد ، این یک شاخص مفید از زمان پاسخ است و بینشی در مورد عملکرد عملکرد یک صفحه نمایش را فراهم می کند.


Ghosting چیست؟


زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به مصنوعی بصری شود که "ghosting" نامیده می شود ، جایی که انتقال پیکسل ها روی صفحه ردپایی از شی متحرک باقی می گذارد. این امر به دلیل انتقال سریع پیکسل ها نیست. این در بهترین حالت ممکن است آزار دهنده باشد ، اما می تواند مانعی جدی در بازی های رقابتی مانند VALORANT یا League of Legends باشد.


زمان پاسخ پیکسل کمتر به کاهش این مسئله کمک می کند.


تازه کردن نرخ در برابر زمان پاسخ


اگرچه میزان تازه سازی و زمان پاسخ هر دو معیارهای مهمی هستند ، اما آنها به جنبه های مختلف عملکرد مانیتور اشاره دارند. زمان پاسخ اندازه گیری سرعت یک پیکسل در یک طیف رنگی و عقب را اندازه گیری می کند. نرخ تازه سازی اندازه گیری چند بار در ثانیه تصویر روی صفحه نمایش است که دوباره طراحی می شود.


در این توضیحات می توانید درباره میزان تازه سازی اطلاعات بیشتری کسب کنید.


نرخ تازه سازی و زمان پاسخ ویژگی های مختلف نمایش را اندازه گیری می کنند ، اما آنها توسط MPRT یا Moving Picture Response Time متصل می شوند. MPRT به مدت زمانی که یک پیکسل منفرد بر روی صفحه نمایش دیده می شود اشاره دارد. اگر MPRT زیاد باشد ، این می تواند به ارواح یا سایر مصنوعات بصری نامطلوب کمک کند. تأثیر این تجربه در افراد مختلف متفاوت است. برخی از کاربران ممکن است به MPRT بسیار حساس باشند ، در حالی که دیگران ممکن است به آن توجه کنند.


MPRT از نزدیک با سرعت فعال سازی و غیرفعال سازی پیکسل ، که به نرخ تازه سازی صفحه نمایش گره خورده است ، متصل است. MPRT پایین مطلوب است و دلیل دیگر ایده آل بودن نمایشگری با زمان پاسخگویی کم و نرخ تازه سازی بالا است.


یافتن تعادل مناسب


انتخاب صفحه نمایش مناسب در واقع یافتن تعادل ویژگی هایی است که می خواهید اولویت بندی کنید.


اگر به بازی علاقه مند هستید ، تعادل با نرخ تازه سازی بالا و زمان پاسخگویی کم ایده آل است. اگر در عوض به برنامه های حرفه ای علاقه مند هستید ، وضوح بالاتر یا نمایشگری با دقت رنگ بیشتر ممکن است مناسب تر باشد.


در هر صورت ، خوب است که زمان پاسخ صفحه را در نظر بگیرید. اگر می خواهید در مورد فن آوری مانیتور بیشتر بدانید ، به راهنمای کامل ما در مورد پیدا کردن صفحه نمایش مناسب بازی مراجعه کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله