کمپرسور و کندانسور در کولرگازی

کمپرسور و کندانسور در کولرگازی


با عرض درود و خسته نباشید سرویس اعضای با شخصیت خانواده کرج بوران . در مطالب قبل , در زمینه‌ی کولرگازی پنجره ای و سیکل مکانیکی آن توضیحاتی را به شما ارائه دادیم . روز جاری تصمیم داریم از فی مابین مواقعی که در سیکل مکانیکی ذکر کردیم , به توضیح کمپرسور و کندانسور بپردازیم . پس با ما یار و همدم باشید .

کمپرسور


کمپرسور بخار مبرد کم فشار با دمای کم را از روش لوله مکش ( رجوع - سکشن ) جذب کرده و بعد از متراکم نمودن آن از روش لوله رفت ( دهش - دیس شارژ ) با فشار و دمای بالا در سمت کندانسور جهت دهی می نماید به صورت کلی دو فعالیت حیاتی را انجام میدهد .

1 - متراکم کردن ماده مبرد

2 - با تولید اختلاف فشار در سیستم موجب گردش ماده سرمازا در سیکل می شود .

نکته حائض اهمیت : کمپرسور رفت و برگشتی بسته و غلطکی در کولرگازی پنجره ای بیشتر کاربرد دارا هستند .

کندانسور


لوله نسبتا بلندی به طریق پیچ در پیچ ( کویل ) درآمده است . اولِ آن به لوله رفت کمپرسور و انتهای آن به درایر متصل است . در کندانسور ( تقطیرکننده یا این که چگالنده ) گاز به مایع تبدیل می شود یعنی مبردی که با فشار فراوان و به شکل فوق گرم از لوله رفت کمپرسور بیرون می شود بر اثر تبادل حرارت با اطراف بیرون , گاز را خنک کرده و به مایع تبدیل می نماید . کندانسور کولرگازی پنجره ای در طرفی نصب شده که رو به خارج ساختمان است و هوای نو را بوسیله حرفه کندانسور از کنار دستگاه مکیده و بعد از عبور از روی کلاف تقطیر به فضا پس می‌دهد . دست کم 150 سانتی متر مسافت از دیوار داشته باشد تا تبادل حرارتی بهتری با اطراف انجام دهد .

کالا کندانسور در کولرهای گازی از مس طاقت فرسا ساخته می شود . برای انتقال حرارت خوب تر و ارتقاء استحکام به کندانسور پره هایی ( فین ) بیشتر می نمایند . پره های کندانسور تراز تماس را دوچندان کرده و خنک شدن آن را سهل وآسان می نماید .

به خاطر داشته باشید گرد و غبار و جرمی که روی لوله های کندانسور را می پوشاند به منزله عایق می‌باشند و از انتقال حرارت و خنک شدن پرهیز می نمایند , بدین ترتیب بایستی آن‌ها‌را پاک نگه داشت .


عیب یابی


به دلیل استحکام بالا و آسانی تولید , کندانسور کمتر مبتلا عیب می شود ولی به مرور بر اثر کار فراوان سیستم , امکان دارد باطن و بیرون آن جرم ساخت شود که بایستی با مواد مطلوب آن را شستشو دهیم . همینطور بر اثر پوسیدگی و ضربه میل کردن شاید شکاف گردد که بایستی آن را جوشکاری کنیم .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های لوله کشی آشپزخانه منزل

تشخیص ترکیدگی انواع لوله با کمک دستگاه لوله بازکنی

باز کردن لوله فاضلاب و تشخیص ترکیدکی لوله